Ex Scalo ferroviario e OMR
Total surface area 550.000 sqm
Existing builings 27.500 sqm
L’asset è composto da due aree: a sud l’ area di proprietà Mercitalia e a nord l’area di proprietà Trenitalia denominata “OMR San Donato”. Le aree sono ubicate nel quartiere San Donato di Bologna (BO), tra la città e il quartiere Pilastro. L’asset si estende dalla Tangenziale di Bologna fino al territorio comunale di Castenaso. L’accesso all’asset avviene da Via del Crocione 9-11. L’ex scalo è connesso attraverso la cosiddetta “cintura ferroviaria” con tutte le linee ferroviarie che convergono su Bologna. L’asset si trova a ridosso di un’area industriale ed in adiacenza al parco FICO,
il grande parco tematico dedicato alla gastronomia ed al settore agroalimentare, a pochi passi dall’autostrada E45.
I fabbricati esistenti sono in disuso. Due edifici importanti, in passato destinati a officine, hanno grandi portali per l’accesso dei treni e coperture ad altezze elevate. Nell’area sono presenti inoltre edifici più piccoli che invece accoglievano uffici, depositi, spogliatoi, mensa, servizi. La superficie scoperta è caratterizzata dalla presenza di fasci di binari. Date le sue caratteristiche l’asset manifesta una vocazione logistico/produttiva.
Former railway yard and OMR
Total surface area 570.000 sqm
Existing builings 27.500 sqm
The asset consists of two areas: to the south the area owned by Mercitalia and to the north the area owned by Trenitalia called “OMR San Donato”. The areas are located in the San Donato district of Bologna (BO), between the city and the Pilastro district. The asset extends from the Bologna ring road to the municipal area of Castenaso. Access to the asset, is from Via del Crocione 9-11. The former railway yard is connected through the so-called “belt railway” with all the lines that converge on Bologna. The asset is located close to an industrial area and adjacent to the FICO park, the large theme park dedicated to gastronomy and the agri-food sector, a few steps from the E45 motorway.
Existing.buildings.are currently disused. Two large buildings, former “railway workshops”, have big portals for the access of the trains and roofing at high heights. In the area there are also smaller buildings.which instead housed offices, storages, dressing rooms, canteens, services. The uncovered surface is characterized by the presence of bundles of tracks. Given its nature, with the presence of the railway infrastructure and the conformation of the existing buildings, the asset manifests a logistical/ productive vocation.