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Ex Scalo Ferroviario

Total Surface Area : 52.000 m²

Gross Floor Area : 21.000 m²

Existing Buildings: 7.200 m²

L’asset si colloca a nord-ovest del centro di Bologna, con ottime condizioni di accessibilità per la vicinanza con la circonvallazione e con le direttrici di penetrazione urbana di collegamento alla tangenziale di Bologna..La stazione ferroviaria e l’aeroporto internazionale di Bologna distano circa 2 e 10 Km.

Storicamente utilizzato come magazzino e deposito a servizio delle attività ferroviarie, l’asset comprende 8 fabbricati che non presentano requisiti di interesse culturale ai sensi del D.Lgs n.42/2004. La superficie lorda è di circa 7.200 mq con possibilità di demolizione e ricostruzione verso gli usi terziari, commerciali, direzionali, residenziali. È ricompreso tra le aree ex Scalo Ravone, oggetto di riqualificazione a cura del Comune di Bologna, e il nuovo asse stradale di penetrazione ed attraversamento est-ovest.

L’asset è pianificato nel Piano urbanistico generale (PUG) con la previsione di possibile insediamento di diritti edificatori con le funzioni sopra indicate, in quantità da definire nell’ambito dell’accordo operativo attuativo.

Former Railway Yard

Total Surface Area : 52.000 sqm

Gross Floor Area : 21.000 sqm

Existing Buildings: 7.200 sqm

The asset is located to the north-west of the centre of Bologna, with excellent accessibility conditions due to its proximity to the ring road and the urban penetration routes connecting the ring road of Bologna. The railway station and the international airport of Bologna are about 2 and 10 Km.

Historically it has been used as a warehouse and warehouse serving the railway activities It houses 8 buildings for productive and warehouse al­ready subjected that do not meet the requirements of cultural interest for the superintendence. The gross surface is about 7,200 sqm of area with the possibility of demolition and reconstruction towards commercial, direction­al, residential uses. It is included between the former areas Ravone Airport, subject to redevelopment by the City of Bologna, and the new road axis of penetration and east-west crossing.

The asset is planned in the General Town Planning Plan (PUG) with the fore­cast of building rights with the functions indicated above, in quantities to be defined under the implementing operational agreement.