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Ex Officina Manutenzione Rotabili

Total Surface Area: 22.875 m²

Existing Buildings: 8.758 m²

L’asset è ubicato nella prima periferia di Udine a breve distanza dal centro cittadino a sud-est della stazione, in un contesto a carattere residenziale e terziario. L’accessibilità stradale avviene da via Giulia. La tangenziale che conduce all’autostrada A23 dista circa 3 km. L’asset è inoltre raccordabile alla rete ferroviaria mediante autorizzazione da parte di RFI.

Nel dettaglio l’asset si estende su un’area di 22.800 mq di cui 8.700 mq coperti. Esso si compone complessivamente di 13 edifici di cui un ex fer­rotel, una ex centrale elettrica e per la restante parte da edifici adibiti a officine e depositi. Le porzioni non edificate sono principalmente ricoperte da manto bituminoso.

Data la sua ubicazione e le caratteristiche geometriche e edilizie, l’asset risulta essere idoneo all’insediamento di attività industriali, attività di ma­nutenzione del materiale rotabile, alla logistica ferroviaria. In aggiunta po­trebbe accogliere servizi, attività artigianali, commercio al dettaglio, logisti­ca di primo e ultimo miglio.

Former rolling stock maintenance workshops

Total Surface Area: 22.875 sqm

Existing Buildings: 8.758 sqm

The asset is located on the outskirts of Udine, a short distance from the city centre to the south-east of the station, in a predominantly residential and tertiary context. Road access is via Giulia. The ring road leading to the A23 motorway is about 3 km away. The asset shall also be connectable to the railway network by authorisation from the railway network manager.

In detail, the asset covers an area of 22,800 sqm of which 8,700 sqm cov­ered with buildings. It consists of a total of 13 buildings, including a for­mer ferrotel, a former power plant and the remainder of buildings used as workshops and depots. Unbuilt portions are mainly covered with bituminous mantle.

Given its location and geometric and building characteristics, the asset is suitable for the establishment of industrial activities, maintenance activities of rolling stock, and anything else related to rail transport. In addition, it could accommodate services, crafts, retail, first and last mile logistics.

The asset will be sold as is.