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Total surface area 10.500 sqm

Existing buildings 600 sqm

L’area  è localizzata nella zona sud della città di Pisa, a circa 600 m dalla stazione ferroviaria, in contesto a vocazione residenziale. L’accesso carrabile all’area avviene da via Filippo Corridoni. Nelle vicinanze si trovano importanti arterie stradali, quali la Strada Statale n. 1 “Via Aurelia” e la strada che congiunge la città all’autostrada A12 “Genova-Roma. L’immobile è prossimo alla stazione ferroviaria di Pisa con collegamenti diretti all’aeroporto. 

L’area ha un’estensione complessiva di circa 10.500 mq costituita da una vasta superficie scoperta a ridosso della linea ferroviaria oltre a due edifici non più utilizzati.  

La destinazione urbanistica dell’area è “Resede ferroviario”, come da NTA del Regolamento Urbanistico vigente. L’ambito rientra all’interno del territorio urbanizzato dell’UTOE 12P Stazione-San Giusto-San Marco regolamentata dall’art. 74 della Disciplina di piano del Piano Strutturale Intercomunale adottato. Data la specifica ubicazione e la conformazione planimetrica, l’area si presta a uso parcheggio/logistica. 

Former railway yard of Via Corridoni 

Total surface area 10.500 sqm

Existing buildings 600 sqm

 
The area is located in the south of the city of Pisa, about 600 m from the railway station, in a residential context. The driveway access to the area is via Filippo Corridoni. Nearby there are important roads, such as the State Road n. 1 "Via Aurelia" and the road that connects the city to the A12 "Genoa-Rome. The property is close to Pisa train station with direct connections to the airport. 

The area has a total extension of about 10.500 square meters consisting of a large uncovered area close to the railway line in addition to two buildings no longer used.

The urban destination of the area is "Resede railway", according to the NTA of the Urban Planning Regulations in force. The area falls within the urbanized territory of UTOE 12P Stazione-San Giusto-San Marco regulated by art. 74 of the Discipline of plan of the adopted Intercommunal Structural Plan. Given the specific location and the layout, the area is suitable for parking/ logistics.